MEPHTL
physica & elec &telecomm &other

 

 

تونل‌زنی کوانتومی (به انگلیسی: Quantum tunneling)اشاره دارد به فرایندی کوانتومی تونل زنی ذره در طول یک مانع که از نظر کلاسیک ذره قادر نیست از آن سد عبور کند.این نقش اساسی در چندین پدیده فیزیکی دیده می شود .برای مثال در واکنش های هسته ای که در ستارگان رشته اصلی (به انگلیسی: main sequencestars)مثل خورشید اتفاق می افتد.همچنین کاربردهای مهمی در وسایل مدرن و جدید مانند دیود تونلی دارد.این پدیده در اوایل قرن بیستم پیش بینی شده بود ودر اواسط قرن به عنوان یک پدیده فیزیکی کلی پذیزفته شد. به عنوان یک نتیجه ی منتطقی از اصل دوگانگی ذره-موج در جسم،تونل زنی معمولا به عنوان اصل عدم قطعیت هایزنبرگ توضیح داده می شود.مفاهیم مکانیک کووانتومی در واقع در مرکزیت پدیده تونل زنی هستند وهمه در حول این پدیده می باشند،بنابراین می توان گفت تونل زنی کوانتومی یکی از تعاریف ویژگی های مکانیک کوانتومی و خاصیت دوگانگی موج – ذره در جسم می باشد. 

 

 





ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, توسط LDN

چیست؟ GPS

 

GPS یا سیستم مکان یابی جهانی ،یک سیستم ناوگانی ماهواره است که از شبکه ای با 24 ماهواره ساخته شد و بوسیله ی سازمان دفاع آمریکا در مدار قرار گرفت. در ابتدا   برای مصارف نظامی به کار گرفته می شد اما در 1980 ، دولت آمریکا این سیستم را برای استفاده های شخصی در نظر گرفتدرهر شرایط آب و هوایی و در هر جای دنیا ،در 24 ساعت شبانه روز قابل دسترسی است و هیچ حق اشتراک یا هزینه ای برای استفاده از وجود ندارد.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, توسط LDN

آی مردم !اینجا کجاست که گوئیا درو دیوار پر از نجوا شده اند!؟!
این فضا،این کوچه وبازار ها،همان کوچه هاست؟این آسمان همان آسمان است؟
آری!این زمین فقط پوست انداخته است زیرپای این همه بی شرمی....
اینجا "مسجداموی" یا به عبارتی "کاخ خضرای یزید"است.
و این دروازه محل ورود کاروان آل یاسین است....کاروانی که در پناه خون
خدا_حسین بن علی"علیه السلام"_با جلوداری زینب"سلام الله علیها"_عقیله ی بنی هاشم_و سجاد بن
حسین"علیه السلام"_تنها بازمانده ی امامت _وارد مسجد شند...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:فاطمیه,زهرا,عزای فاطمه, توسط LDN

خرده مگیر.روزی خواهدرسید که من بروم خانه همسایه را آبپاشی کنم وتو به کاجها سلام کنی وسارها برخوان ما بنشینند ومردم مهربانتر از درختها شوند .اینک رنجه مشو اگردرمغازه ها.پای گلها .بهای آنرا مینویسند وخروس را پیش از سپیده دم سرمیبرند واسب را به گاری می بندند. خوراک مانده را به گدا میدهند/چنین نخواهد ماند....

ارسال در تاريخ شنبه 6 اسفند 1390برچسب:سهرای سپهری,دنیا,خدا, توسط LDN

وقتی کبوتری شروع به معاشرت با کلاغها می کند
پرهایش سفید می ماند
ولی قلبش سیاه میشود

ارسال در تاريخ شنبه 6 اسفند 1390برچسب:دکتر شریعتی,قلب,هم نشینی, توسط LDN

 

 

 

 

هسته اتم از دو نوع ذره كه "پرو تون " و "نوترون" ناميده مي شوند تشكيل شده است هر دو ذره تقريبا حدود 2000 بار سنگين تر از الكتر ون هستند درحالي كه "پروتون "بار الكتر يكي مثبت دارد اين بار داراي ارزش عددي معادل بارمنفي الكترون است "نوترون "همان طور كه از نامش پيداست خنثي است و به عبارت ديگر داراي بار الكتريكي نمي باشد




ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, توسط LDN

آموخته ام که با پول مي شود خانه خريد ولي آشيانه نه، رختخواب خريد ولي خواب نه، ساعت خريد ولي زمان نه،  مي توان مقام خريد ولي احترام نه،  مي توان کتاب خريد ولي دانش نه،  دارو خريد ولي سلامتي نه، خانه خريد ولي زندگي نه و بالاخره ،  مي توان قلب خريد، ولي عشق را نه.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, توسط LDN

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد